Re: Backup mailserver for domain - Hvordan?

From: Jorgen Letager Hansen (none@jlha--post4.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jul 2002 - 23:00:59 CEST

From: "Jorgen Letager Hansen" <none@jlha--post4.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Backup mailserver for domain - Hvordan?
Date: Tue, 16 Jul 2002 23:00:59 +0200

Meget simpelt, de fleste mailprogrammer inkl. de nævnte kan gøre dette, de
skal bare sættes op til at tillade relay for relevante domæner (husk at slå
relay fra generelt da du ellers vil blive brugt til spammails)
Resten af opsætningen klares i dns ved at backupserveren indsættes med en
højere mx værdi
eks.
@ IN MX 10 primaerserver.domain.dk.
@ IN MX 100 backupserver.domain.dk.

Hvis den primære server ikke svarer sendes email til backupserveren, der så
vil holde på dem et par dage og løbende forsøge at sende dem til den
primære.

Hvis du ikke kender noget til mail programmer i forvejen bør du nok gå
udenom sendmail - qmail og postfix er noget lettere at gå til.

Jørgen Letager Hansen