Re: Backup mailserver for domain - Hvordan?

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jul 2002 - 22:58:47 CEST

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Backup mailserver for domain - Hvordan?
Date: Tue, 16 Jul 2002 22:58:47 +0200

----- Original Message -----
From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Tuesday, July 16, 2002 10:38 PM

> Hej

> Lidt forsimplet:
> - hvis mailserveren kender domænet
> - hvis der ikke er en konto til den pågældende email addresse på maskinen
> - hvis der er en anden mail server for samme domæne med lavere mx værdi
> Så har man en backup mailserver.
>
> I bund og grund handler det om at gøre mailprogrammet bevidst om hvilke
> destinations domæner det skal servicere

Ahae,
Men under normale omstændigheder vil serveren blot kaste posten tilbage i
hovedet på afsenderen hvis der ikke er oprettet nogle brugere (med den
besked at der ikke findes en bruger her). Er det "bare" at vende den af med
det og så angive i de relevante hosts filer hvilket domain den skal modtage
for?

/Dennis