Re: Backup mailserver for domain - Hvordan?

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jul 2002 - 22:38:45 CEST

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Backup mailserver for domain - Hvordan?
Date: Tue, 16 Jul 2002 22:38:45 +0200

Hej

> Hej,
> Hvis man ønsker at køre noget backup mail for et domain (altså sætte en
> seperat server op på en seperat forbindelse der 'holder' på mailen indtil
> hovedserveren kommer op igen) lidt af Tiscali,TDC,DHT med flere har til
> deres domain kunder.
> Hvad for et prog skal man kigge på hvis man ønsker denne funktionalitet
> under f.eks FreeBSD (eller evt bare et specifikt søgeord så jeg har lidt
> mere at gå efter..)
> Er det noget man umiddelbart kan med Sendmail,Postfix,Qmail eller skal man
> på helt andre græsgange?

Lidt forsimplet:
- hvis mailserveren kender domænet
- hvis der ikke er en konto til den pågældende email addresse på maskinen
- hvis der er en anden mail server for samme domæne med lavere mx værdi
Så har man en backup mailserver.

I bund og grund handler det om at gøre mailprogrammet bevidst om hvilke
destinations domæner det skal servicere

mvh

Kristian