Re: xterm-color [was: Syntaks highlightning i Vim 5.8]

From: Rasmus Wernersson (none@raz--genome.cbs.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Jul 2002 - 09:53:02 CEST

Date: Mon, 15 Jul 2002 09:53:02 +0200
From: Rasmus Wernersson <none@raz--genome.cbs.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: xterm-color [was: Syntaks highlightning i Vim 5.8]

On Mon, 15 Jul 2002, Morten Liebach wrote:

> Mac OS X kender ikke til 'xterm-color', du nødt til at bruge 'xterm'.
> Kig igennem /etc/termcap for hvilke værdier du kan sætte $TERM til.
>
> Så dejlig som Mac OS X er så er det en ret gammel (Free)BSD nede under
> Aqua interfacet. Det viser sig, og da jeg kun har haft ssh adgang til en
> er det mest det jeg har set. :)

Det "sjove" er at det virker fint under bash (jeg kan ikke lige huske om
jeg selv kompilede bash, eller trak den ned som en fink pakke) - men der
er stadig knas med æøå. Måske jeg bare skulle prøve med en
hjemme-kompilet tcsh (eller skifte til bash ;-)

> Hmmm ... skift til mutt, den er meget bedre. ;)

gnæk, gnæk =) jeg vil nødig starte en hellig krig, men jeg synes at pine
er blevet (ekstra)-god i de nyeste versioner.

Tak for hjælpen

-Raz