xterm-color [was: Syntaks highlightning i Vim 5.8]

From: Rasmus Wernersson (none@raz--genome.cbs.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Jul 2002 - 21:59:39 CEST

Date: Sun, 14 Jul 2002 21:59:39 +0200
From: Rasmus Wernersson <none@raz--genome.cbs.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: xterm-color [was: Syntaks highlightning i Vim 5.8]

Hej Allesammen

(En lurker giver sig til kende ;-)

Jeg har lyttet lidt med på snakken om syntax-highlighting i Vim - og har
lige et uddybbende spørgsmål: Under MacOSX 10.1.5 (darwin 5.5), er jeg nød
til at skifte TERM typen på tilsvarede vis, for at få mc (Midnight
Commander) til at køre med farver. Normal bruger jeg bare "setenv TERM
xterm-color". Men problemet er at tcsh derefter brokker sig med beskeden:

tcsh: No entry for terminal type "xterm-color"
tcsh: using dumb terminal settings.

Dette giver så problemer med PINE.
Hvordan fixes dette en gang for alle?

Mvh
Rasmus

Ps: Det ser ud til at tcsh er compilet (???) uden support for danske tegn
(det hjælper ikke at sætte de relevante miljø-variable), og giver forkerte
tegn ved tryk på æøå. Sjovt nok virker der når jeg fra min tcsh skal
ssh'er ud i verden. Jeg er tidligere stødt på et tilsvarende problem under
IRIX, hvor tcsh var umulig at reddet (for mig i det mindste), men
PINE/PICO kan bringes til at virke, ved at sætte charset'et til
ISO-8859-1 (men dette hjælper ikke på min Mac). Nogen gode ideer?