Re: Syntaks highlightning i Vim 5.8

From: Morten Liebach (none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Jul 2002 - 13:27:04 CEST

Date: Fri, 12 Jul 2002 13:27:04 +0200
From: Morten Liebach <none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Syntaks highlightning i Vim 5.8

On 2002-07-12 12:33:20 +0200, Allan Wermuth wrote:

> Det har jeg overhovedet ikke spekuleret over, men hvilken terminal
> vil du anbefale, at jeg så installerer fra Ports collection?

xterm programmet er fint, men hvis 'echo $TERM' siger xterm er det der
fejlen ligger, på BSD skal $TERM nemlig være xterm-color.

Virker det hvis du starter en xterm med 'xterm -tn xterm-color'?

I så fald skal du bare tilføje (eller rette) linien

    XTerm*termName: xterm-color

i din $HOME/.Xdefaults og xtermerne vil have $TERM sat til xterm-color
fremover efter du har genstartet X eller kørt
'xrdb -load ~/.Xdefaults'.

Jeg kan kraftigt anbefale dig at opgradere til vim 6.1, den har mange
dejlige features som 5.8 ikke har, og er noget nemmere at konfigurere,
særligt ftplugins er lækre. :)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--