Re: FreeBSD på VIA Gigapro C3?

From: Jørgen Nørgaard (none@jnp--anneli.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 08 Jul 2002 - 09:27:56 CEST

Date: Mon, 8 Jul 2002 09:27:56 +0200
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
From: Jørgen Nørgaard <none@jnp--anneli.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD på VIA Gigapro C3?

>Jeg overvejer at udskifte min gateway.
>
>Jeg har fundet
>http://www.discountpc.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=248
>
>En VIA Gigapro processor! Efter sigenede er det processorerenes Velo
>Solex :)
>
>Kan sådan en udstyres med FreeBSD?

Mon ikke det kan lade sig gøre. Vi har en C3 på et microstar (tror
jeg) bundkort som kører netBSD uden problemer. X ved jeg ikke - jeg
fandt aldrig ud af hvilken chip den integrerede "3d" grafik var
baseret - det skulle ikke bruges. Mod en remote X server virker det
selvfølgeligt.

Hvis netkortet er baseret på realtek chip skulle performance være
problematisk ved belastning. Ved lav(ere) belastning, som i vores
tilfælde, er det ikke et problem ;-)

--
/jørgen nørgaard                               ... For privacy ...
e-mail: jnp@anneli.dk | Phone: +45 2627 3769