Re: FreeBSD som mailserver

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 11:50:59 CEST

Date: Fri, 5 Jul 2002 11:50:59 +0200 (CEST)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD som mailserver

On Fri, 5 Jul 2002, Colberghus.dk Support wrote:

> Jeg bliver n=F8dt til at sp=F8rge om der er nogen af jer der har brugt =
> FreeBSD som mailserver (POP3 & SMTP) og meget gerne hvilket program i =
> har brugt.

Jeg bruger en FreeBSD som mailserver til dagligt - den kører Sendmail
8.12 med et hjemmebrygget spamfilter ved navn Lynetten, der kører via
Milter-interfacet.

Til POP3/IMAP bruges bare UW-implementationen fra ports collection.

Dette setup håndterer fint en hel del domæner og virtuelle brugere med
omskrivninger ind og ud samt videresendelse til eksterne postkasser og
notifications via SMS for udvalgte brugere.

Systemet med standard Unix-mailboxes er til gengæld ikke nødvendigvis det,
der skalerer bedst, hvis du skal have rigtig mange brugere, især ikke,
hvis de skal bruge IMAP og have mailen til at blive liggende på serveren.

/Jens