postgresql-håndtag til zope (eller mangel på)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 09:42:37 CEST

Date: Fri, 5 Jul 2002 09:42:37 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: postgresql-håndtag til zope (eller mangel på)
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Har installeret zope (/usr/ports/www/zope) og
helpdesk-systemet f2w (f2w.sourceforge.net). Så skal
jeg installere psycopg
(/usr/ports/databases/py-psycopg) for at koble zope
mod postgresql. Jeg har hentet f2w ind via
import-funktionen i zope, men den klager over at min
database-forbindelse ikke er etableret.

Filen psycopgmodule.so er installeret under
/usr/local/lib/python2.2/site-packages, og jeg har
manuelt kopieret filen til python2.1-området.

Men jeg er stadigvæk ikke istand til at koble zope
sammen med postgresql. Er der nogen som har prøvet
noget tilsvanrede?

Jeg har ikke lang erfaring med zope, og ved ikke helt
hvor jeg skal lede. Brugeren som f2w benytter sig af,
er oprettet etc. Jeg kan koble mig op via tcp/ip til
postgresql (bruger jdbc til et egetudviklet
servlet-program).

Hilsen

Følg VM i fodbold på tæt hold fra Yahoo!s officielle VM-side
www.yahoo.dk/vm2002