Re: FreeBSD 4.6 ppp "hænger"

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 04 Jul 2002 - 19:53:40 CEST

Date: Thu, 4 Jul 2002 19:53:40 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 4.6 ppp "hænger"

Jesper Gertz wrote:
> Jeg har problemer med at ppp "hænger" efter ca. 30 sek. når jeg forsøger at
> downloade "større" filer. f.eks. med pkg_add -r eller Lynx fra internettet.
>
> Jeg kan konstatere det ved, at RXD og TXD lamperne på mit modem efter ca.
> 30 sek. fra at lyse konstant næsten ophører med at blinke.

Nu er det et par år siden at jeg sidst rodede med ppp, men det
lyder somom du har problemer med handshake mellem computer og
modem.

Kig efter at du har samme handshake (hardware eller software
(dvs. xon/xoff)) konfigureret på både computer og modem, og at
hvis du benytter hardware handshake at dit kabel er wire'et
korrekt.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---