Re: _Bøger_om_FreeBSD

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Jan 2002 - 20:43:41 CET

Date: Wed, 23 Jan 2002 20:43:41 +0100
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: _Bøger_om_FreeBSD

On Wed, 23 Jan 2002 18:55:54 +0100 (CET)
"Claus Guttesen" <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hej.

> Enig. O'Reilly skriver som oftest gode og seriøse
> bøger. For meget pop i bøger som "In 24 hours" osv.
Mener du bøger som på_21_dage_bliver_du_en_jeg_skal_give_dig_black_belt ?

Desværre også for meget pop i nogle af de nyere O'Reilly, før i
tiden kunne man blot bestille dem, nu skal man være mere varsom!
(Jeg er den lykkelige ejer af VPN bogen, ISBN1-56593-319-7 der efter
min mening er en tynd kop te)

Til gengæld er jeg ved at være temmeligt glad for mine New Riders bøger,
måske de overtager tronen ? naah sikkert ikke :)

Hvis det er TCP/IP er der Richard Stevens bøgerne:
TCP/IP Illustrated vol 1-2 (og 3 men den sidste har jeg ikke læst meget i)
og Douglas Comer bøger - eller generelt bøger der overlever og udkommer
i mange oplag - min Stevens vol 1 er fra 1997 fra 10th printing :)
- TCP/IP er jo ligesom basis for Internettet og de services du beskriver

Jeg synes ikke du skal begrænse dig til BSD bøger, men det kommer også
an på hvad du vil lære. Hvis dine servere skal på nettet synes jeg Practical
Unix and Internet Security, ISBN 1-56592-148-8 er en super god bog der kommer
bredt omkring emnet.
(og man siderne til nmap ligeså :)

Forøvrigt er der store rabatter hvis du er medlem af DKUUG og køber bøger
i polyteknisk boghandel ved DTU.

> Hilsen
> Claus

Hilsen