Re: Annsøgning_om_kvalificeret_certifikat_(fwd)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 Jan 2002 - 13:02:41 CET

Date: Wed, 16 Jan 2002 13:02:41 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Annsøgning_om_kvalificeret_certifikat_(fwd)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Men nogen fra sslug (Jørgen Guldberg, KMD), vil
> meget gerne kunne lave et
> PKCS#10 certifikat. Har vi nogen på listen der er
> eksperter i den slags ?
>
> keywords : SSL / RSA / certifikater.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad an mener. Hvis han
blot ønsker at lave et SSL-certifikat, er det ikke
særlig svært. Vha. div. programmer, kan alle lave et
SSL-certifikat, som kan lægges på en web-server.

Mener han teknologien bagved?

Hvis ikke paster jeg en vejledning ind, som jeg skrev
til mig selv.

Dette gøres på denne måde, vejledningen er hentet på
www.modssl.org/docs/2.8/ssl_faq.html#ToC24. De vigtige
kommandoer er:

1. openssl genrsa -des3 -out server.key 1024
2. openssl req -new -key server.key -out server.csr

Skridt 1 og 2 vil lave en digital nøgle som skal
'underskrives' af en certificate authority (CA). Denne
CA kan være dig selv. Har du erklæret dig som en CA,
kan du udføre skridt 3. En hjælp til at blive en CA'er
findes længere nede i teksten.

3. openssl x509 -noout -text -in server.crt

Ønsker du at blive en CA, kan denne vejledning følges.

1. openssl genrsa -des3 -out ca.key 1024
2. openssl req -new -x509 -days 365 -key ca.key -out
ca.crt
3. ./sign.sh server.csr

Husk på at når du optræder som CA, må de oplysninger
du lægger ind om dig selv, ikke være lig de
oplysninger du lægger ind, når du laver certifikaterne
til ssl. Hvis du har samme oplysninger vil sign.sh
brokke sig, og afslutte forkert. Den vil stadig
generere filerne, men når du forsøger at koble dig på
web-serveren med https (ssl), vil din anmodning
afvises.

Håber det hjælper.

Hilsen
Claus

> Læs evt. nedenstående mailtråd :)
>
> mvh. Sidsel
> Is the CEO the web equivalent of captain Ahab -
> willing to sacrifice the entire crew in his mad
> quest for the E-Whale ?
> - NetSlaves

Stem på din yndlingssang til Danish Music Awards 2002
Klik ind på www.musicawards.dk
Husk at du skal bruge et Yahoo! ID for at stemme