Process information.

From: Morten B. Post (none@cure--coders.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 15 Jan 2002 - 23:57:20 CET

From: "Morten B. Post" <none@cure--coders.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Process information.
Date: Tue, 15 Jan 2002 23:57:20 +0100

Hejsa,

Jeg har lige et spørgsmål, som er ikke er klar over om hvor vidt det hører
hjemme her eller ej. Anyhow det lyder:

For et godt stykke tid siden skrev jeg et lille utility som overvågede
processer på ens system og sendte fejl beskeder, løbende stats osv.
på de processer man havde sat den til at overvåge via sms og email.
Dengang jeg skrev det var det til linux og jeg tog informationen fra /proc
og parsede dataen. Men da jeg nu sidder på en freebsd, så er /proc
ikke den samme og der er begrænset info tilrådighed i forhold til min gamle
linux.

% file *
cmdline: empty
ctl: empty
dbregs: ASCII text, with no line terminators
etype: empty
file: symbolic link to /bin/sh
fpregs: data
map: empty
mem: empty
note: empty
notepg: empty
regs: data
rlimit: empty
status: empty

Jeg er også i tvivl om, om det overhovedet er den mest korrekte måde at lave
dette på. Der må da findes alternativer? Jeg har kigget lidt på kvmlib, men
er ikke blevet meget klogere. Så var det jeg gerne vil høre om hvorledes I
ville gribe dette lille problem an? Hvordan vil i fetche process info osv?

Jeg mangler måske lige at sige at programmet blev skrevet i C.

--
Best regards,
Morten B. Post <none@cure--coders.net.lh.bsd-dk.dk>