Re: Problem med CVSup pga. manglende viden

From: Michael Lyngbøl (none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 09 Jan 2002 - 22:29:49 CET

Date: Wed, 9 Jan 2002 22:29:49 +0100
From: Michael Lyngbøl <none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problem med CVSup pga. manglende viden

On 09.01.2002 22:25:47 +0000, Jens Åge Holm wrote:
> Hejsa
>
> Nu stiller jeg et helt basalt spørgsmål som sikkert godt kan findes på
> nettet (har prøvet uden held).
>
> Jeg har lige installeret cvsup fra packages, da jeg hørte en eller anden
> sige at ports var gamle i 4.4.
>
> Så burde alt jo være i sin skønneste orden men når man så skriver "cvsup"
> siger den "cvsup: Command not found".
>
> Det betyder jo at /usr/local/bin/ åbenbart ikke bliver kigget efter når man
> skriver kommandoer.

Det kan også skyldes din shell. Bruge du tcsh? Prøv med "rehash" i din
shell.

Hvad siger "$ echo $PATH" er /usr/local/bin at finde?

> Og her kommer spørgsmålet så: Hvor skal man rette noget for at systemet også
> kigger /usr/local/bin/ efter når man skriver en kommando?

Det afhænger af hvilken shell du benytter. Men ~/.login eller ~/.profile
vil være et godt bud.

/Michael

--
Michael Lyngbøl -- michael at lyngbol dot dk
TDC Tele Danmark, DataNetworks, IP·backbone