Problem med CVSup pga. manglende viden

From: Jens Åge Holm (none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 09 Jan 2002 - 22:25:47 CET

From: Jens Åge Holm <none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Problem med CVSup pga. manglende viden
Date: Wed, 9 Jan 2002 22:25:47 +0100

Hejsa

Nu stiller jeg et helt basalt spørgsmål som sikkert godt kan findes på
nettet (har prøvet uden held).

Jeg har lige installeret cvsup fra packages, da jeg hørte en eller anden
sige at ports var gamle i 4.4.

Så burde alt jo være i sin skønneste orden men når man så skriver "cvsup"
siger den "cvsup: Command not found".

Det betyder jo at /usr/local/bin/ åbenbart ikke bliver kigget efter når man
skriver kommandoer.

Og her kommer spørgsmålet så: Hvor skal man rette noget for at systemet også
kigger /usr/local/bin/ efter når man skriver en kommando?

Det er jo lidt træls at man ikke kan køre det alle steder fra :-(

Skal nok se om jeg kan komme med lidt mere intelligente spørgsmål en anden
gang.

Mvh.
Jens Åge Holm