Re: SV: Hader Linux???

From: Kristian Vilmann (none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Feb 2002 - 21:09:33 CET

Subject: Re: SV: Hader Linux???
From: Kristian Vilmann <none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 21 Feb 2002 21:09:33 +0100

On Thu, 2002-02-21 at 14:24, Danny Petterson wrote:
> Hil!
>
> Hmm...en af grunden til at Linux og (avavavav, slå ikke ;-) Windows er mere
> ustabilt end eksempelvis vores alle sammens *BSD/kommercielle Unix'er, er
> vel også at disse OS/Kerner/distributioner har mere travlt med at
> understøtte alsken slags hardware, drivere, betasoftware og hvad ved jeg.
> Ønsker man altid at supportere det nyeste af det nyeste giver man autimatisk
> afkald på stabilitet.

Det er jo rigtigt. Og hvis man ikke bruger den slags på sine servere er
Linux såmænd ganske stabilt.
Jeg har en hel del RedHat Linux'er kørende hos kunder rundt omkring, og
de går sgu' ikke ned i tide og utide som man ellers godt kunne få på
fornemmelsen ved at følge denne diskussion.

Noget andet er så at jeg godt kunne finde på at erstatte nogle af dem
med FreeBSD. Hovedsageligt fordi ports-systemet er RedHat's pakke-system
temmelig overlegent.

> Da vi nu alle giver vores OS-baggrund i denne diskussion, kan jeg oplyse:
> Wintendo/Tru64(OSF1/Digital Unix)/Soraris/Linux/*BSD

Jeg synes bare at UNIX er sjovt.

/kristian

--
Kristian Vilmann - kvi@sslug.dk

Keep on rockin' in the free world - Neil Young