Re: Hader Linux???

From: Peter Jespersen (none@flywheel--zorland.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Feb 2002 - 15:19:22 CET

From: Peter Jespersen <none@flywheel--zorland.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hader Linux???
Date: Thu, 21 Feb 2002 15:19:22 +0100

On Thursday 21 February 2002 11:37, you wrote:

> Det du mener er at BeOS er et proprietært styresystem,
> kildekoden er ikke offentligt tilgængelig, andre eksempler er
> Windows {NT,2000,me,95,98}, HP-UX, AIX, Solaris[1] etc.

Det er properitært/lukket ja, men også kommercielt - indtil
denne nye åbensovs bølge var disse begreber ganske
uadskillelige. (Der har sikkert været undtagelser).

MHT den tåbelige rapport - vel fik skimmet lidt af dem, kunne
ikke klare mere så kvalmende var den.....Et bevidst forsøg på at
udelukke OpenSource fra en fremtidig IT politik.

> Derudover vil jeg sige at BeOS kicks ass helt vildt, bare synd
> det ikke er mere, og der aldrig fandtes ret mange apps til det
> ... :-(

Der findes faktisk flere programmer til BeOS end der gør til
OS/2...der er mange men ikke de rigtige!

Der er AFAIR et projekt igang der går ud på at bringe BeOS på
vejen igen. Palm/PalmOS er ikke interesseret it BeOS, så der er
i øjeblikket forhandlinger i gang vedrørende rettigheder til at
distribuere BeOS med en stribe nye medbundlede programmer og en
ny installer.

--

Live long and prosper... ________________________________________ Peter Jespersen, Member of TeamOS/2 DK flywheel@illogical.dk http://www.illogical.dk Computers run on faith, not electrons.