Re: Hader Linux???

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Feb 2002 - 13:38:52 CET

Date: Thu, 21 Feb 2002 12:38:52 +0000
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hader Linux???

Quoting Sven Esbjerg (esbjerg@xbsd.net):
> Tilsidst kan jeg blot sige at jeg synes hele projektet Linux sejler. Der er
> ingen versionskontrol. Der sidder een mand og bestemmer. Der intet officielt
> bug reporting system - udover at man kan tilmelde sig kernel-mailinglisten
> og prøve der...

Jeg er 100% enig. Linux sourcen fylder over 100MB. Jeg bruger et SCM til
alt over 2 linier; det er grundstammen i software QA. The Joel Test[1]
taler lidt om den slags.

Dog er Linus for et par uger siden (efter kun 10 aar!) blevet overtalt
til at bruge et SCM. En mail traad (flamewar) paa kernel listen er skyld
i at dette nu er sket. Det er skraemmende at laese om[2] hvordan
bugfixes er blevet smidt paa gulvet utallige gange, selv naar de har
vaeret fra de officielle maintainere af de forskellige dele af koden.

Hans udtalelser om CVS giver mig meget indtryk af, at han slet ikke
aner hvad han taler om, eerhm, jeg mener, forstaar dets funktion og
muligheder. F.eks. siger han paa et tidspunkt, at han ikke benytter CVS
da han ikke har lyst til at give alle i verdenen adgang til at aendre i
sourcen. /Please/.

[1] http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000043.html
[2] http://www.uwsg.indiana.edu/hypermail/linux/kernel/0201.3/1000.html

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/