Re: Alle services er døde :-(

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 20 Feb 2002 - 16:29:57 CET

Date: Wed, 20 Feb 2002 12:29:57 -0300
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Alle services er døde :-(

On Wed, Feb 20, 2002 at 11:13:57AM +0100, Jesper Skriver wrote:
> Læs dhclient.conf(5) du kan konfigurere dhclient til ikke at
> overskrive resolv.conf

Jeg kunne ikke se noget i min man-side der gav mig nogen clues. Jeg
naerstuderede godt nok ikke manualen, men ikke engang "man dhclient|grep
resolv" gav noget.. Det kommer maaske an paa hvilken version af dhcp
man bruger?

Min resolv.conf bliver ogsaa overskrevet, og jeg har ogsaa lavet et
script der hvert minut kopierer "min" version oveni den (evt) nye
som dhclient har lavet.

En anden mulighed kunne selvf. vaere at chroot()e dhclient plus de
filer den forventer at finde.

-- Robert