Re: Cyrus IMAP server

From: Hack Kampbjørn (none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Feb 2002 - 01:51:16 CET

Date: Fri, 01 Feb 2002 01:51:16 +0100
From: Hack Kampbjørn <none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Cyrus IMAP server

Morten Winther wrote:

> Hej
>
> Jeg prøver at få Cyrus ind via ports på FreeBSD 4.5

Jeg kender ikke lige FreeBSDs port men jeg går ud fra at det nogelunde
er en standard 2.0.16 installation den laver.

> Den er kører:
>
> 106 cyrus 2 0 2376K 1192K select 0:00 0.00% 0.00% master
> 119 root 2 0 988K 532K accept 0:00 0.00% 0.00% pwcheck
>
> Men spørgsmålet er lige hvordan jeg kommer videre?
>
> Jeg skulle jo gerne ind og tilføje en bruger, men når jeg bruger følgende
> hænger den bare:

For at oprette en bruger/mailbox i cyrus skal der to ting til: 1) en
brugerkonto i den konfiguret SASL password metode. Det ser ud som om du
bruger pwcheck (imod *nix password). Og 2) der skal oprettes en mail
mappe: user.<brugernavn>

> $ cyradm localhost
>
> Nogen der kan hjælpe mig på vej?

Hvem har du konfigureret som admin til cyrus? Tjek /etc/imapd.conf,
typisk vil det være noget som: admins: cyradm

så login som cyradm: cyradm -u cyradm localhost
(alt hvad cyradm gøre er at tale IMAP til serveren, så du kan også lære
IMAP eller bruge andre IMAP administrations programmer).

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn