Re: c++ newbie

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 30 Dec 2002 - 01:27:52 CET

From: "Morten Liebach" <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 30 Dec 2002 01:27:52 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: c++ newbie

On 2002-12-26 13:29:53 +0100, Peter Makholm wrote:

> C++ er et programmeringssprog opstået som et viderudvikling af
> programmeringessporget med en indbygget sprogunderstøttelse for
> objektorienteret programmering.
>
> C++ er gerne implementeret som et oversat sprog, hvilket vil sige at
> C++-programmer skal oversættes til den enkelte platform før de kan
> udføres. Til dette skal der bruges en oversætter.
>
> Som oversætter ville jeg vælge gcc (g++), men til win2k (uff) kan man
> også købe oversættere både hos Borland og hos Microsoft. Jeg kender
> dog ikke noget til kvaliteten af disse købe-oversættere.

Intels C++ compiler er gratis for hobbyister, men vist kun til Linux,
Borland har en gratis kommandolinie compiler, og der er DJGPP som er en
port af gcc til Win32. Endelig er der Cygwin som gør livet i Windows
udholdeligt; inkluderer gcc og mange andre gode ting.

Google lidt efter de ord og du vil finde. :)

--
         Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> -- http://m.mongers.org/