Problemer med gatewaymaskine

From: Jesper Nøhr (none@spike--printf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Dec 2002 - 18:09:57 CET

From: Jesper Nøhr <none@spike--printf.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Problemer med gatewaymaskine
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 19 Dec 2002 18:09:57 +0100

Jeg har en gammel AMD 233 MHz tingest under mit bord, som kører gateway for mit intranet, ud til
verden.
Den har so far kørt en linux debian på 2.4.14, med iptables etc.
Jeg ville nu skifte den til FreeBSD 4.7, så jeg installerer den derpå, og den booter også fint.
Jeg tilføjer IPFIREWALL options'ne i en ny kernelconf og da jeg så prøver at compile får jeg coredump.
Det er sjovt - hvis jeg prøver at compile den forfra, er det et nyt sted den coredumper.
Det er nu ikke specielt meget problemer anyway - mit problem er at den slet ikke vil arbejde med det ene
NIC.
Det er et realtek 8029 pci kort, og det andet er af typen ``tulip''. De bliver fundet fint i dmesg, og min
ifconfig har dem også fint i listen - men hvis jeg f.eks skriver `ifconfig ed0 192.168.1.5 netmask
255.255.255.0` skriver den noget i stil med "ioctl: (SIOSCRADDR): File exists.", og intet ip bliver tilskrevet
inferfacet. Så jeg kan egentlig ik gøre så meget fra boxen, så nu kører den altså linux igen.
Men jeg vil *meget* gerne have den skiftet til FreeBSD.
Nogen der ved hvad jeg skal gøre?

--
Jesper Nøhr - <none@spike--printf.dk.lh.bsd-dk.dk>
Holstebro, Denmark -- http://printf.dk