Re: Kompilering af PDFLIB under OS X

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Dec 2002 - 02:26:02 CET

Date: Thu, 19 Dec 2002 02:26:02 +0100
Subject: Re: Kompilering af PDFLIB under OS X
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On onsdag, dec 18, 2002, at 21:00 Europe/Copenhagen, Jonas B.Nielsen
wrote:

> Hep!
>
> Jeg oplever nogen problemer når jeg forsøger at bygge PDFLIB (fra
> pdflib.com) under OS X. Det er Unix sourcen som jeg er blevet
> informeret om at det var den jeg skulle gå efter.
>
> Jeg får følgende fejl:
>
> p_basic.c:61: header file 'Files.h' not found
Hvis UNIX siger en fil ikke findes har den som regel ret, eller leder
et forkert sted
- hvor den ikke er ...

/usr/libexec/locate.updatedb er din ven - kør det jævnligt som root ;-)

[hlk@otto hlk]$ cd src
[hlk@otto src]$ cd unix
[hlk@otto unix]$ tar zxvf ../../download/src/pdflib-4.0.3.tar.gz
[hlk@otto unix]$ cd pdflib-4.0.3/
[hlk@otto pdflib-4.0.3]$ ./configure
[hlk@otto pdflib-4.0.3]$ make
<samme fejl som dig>

[hlk@otto pdflib-4.0.3]$ locate Files.h | grep -i carbon
(først fundet med 'locate | less'
/Developer/Headers/FlatCarbon/Files.h
[hlk@otto pdflib-4.0.3]$ grep /Developer/ pdflib/Makefile
TIFFLIBINC = -I../tiff -I /Developer/Headers/FlatCarbon/
(her smed jeg blot en ekstra includepath ind, fordi jeg er doven, og
fordi TIFF
allerede kom med - det er sent ;-)
[hlk@otto pdflib-4.0.3]$ ny make - kommer længere
cd pdflib && make
make[1]: Entering directory `/Users/hlk/src/unix/pdflib-4.0.3/pdflib'
../libtool --silent --mode=link gcc -o libpdf.la -rpath /usr/local/lib
-version-info 2:3:1 ../pdflib/libpdf_.la ../png/libpng.la
../tiff/libtiff.la ../flate/libz.la -export-dynamic -lm
../libtool: test: too many arguments
ld: Undefined symbols:
_FSGetCatalogInfo
_FSPathMakeRef
_FSpGetFInfo
_FSpSetFInfo
/usr/bin/libtool: internal link edit command failed
make[1]: *** [libpdf.la] Error 1
make[1]: Leaving directory `/Users/hlk/src/unix/pdflib-4.0.3/pdflib'
make: *** [pdflib] Error 2

Dvs nu fejler den i link step - måske som man kunne forvente

ovenstående kan betragtes som begyndelsen på et DOVENT hack på sovsen,
det rigtige ville være at sætte sig ind i OSX build, developer packages
osv. -
finde et eksempel program

Kan du ikke bruge de binære pakker til pdflib - synes jeg så nogle

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj
hlk@kramse.dk - email policy http://www.kramse.dk/email