Re: hvilket kabel til soekris-computer

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 04 Dec 2002 - 14:43:23 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hvilket kabel til soekris-computer
Date: Wed, 04 Dec 2002 14:43:23 +0100
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

In message <none@3DEDFFAE.43FA--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>, "Mikkel C. Simonsen" writes:

>5V burde være for lidt hvis du bruger DC-ind stikket på bagpladen.
>Indgangsspændingen sendes igennem en diode (-0,7V) og en 5V
>spændingsregulator (ca -0,5V), så du burde faktisk anskaffe dig en 7,5V
>eller 9V strømforsyning.

Medmindre man gør som jeg har gjort et par gange: Jeg har sat en lus
over den uregulerede og +5V på den psu-connector der er på printet,
så kan man føde +5V gennem DC-stikket.

Jeg har ikke fået Søren til at nikke lodret på at det er OK, men det
ser ud til at virke helt fint.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956