Re: hvilket kabel til soekris-computer

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 04 Dec 2002 - 14:14:23 CET

Date: Wed, 04 Dec 2002 14:14:23 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hvilket kabel til soekris-computer

Jens Fallesen wrote:

> Den er sikkert problemet. Hvis strømforsyningen ikke er god nok, lukker
> maskinen ned igen, hvis den overhovedet starter.
>
> Jeg slog op i BN Elektroniks katalog og fandt en 5V 2,4A DC switch
> mode-strømforsyning af mærket FRIWO (model FW7207/05) til 179 kroner. De
> havde masser på lager, den har de nødvendige stik og fungerer i øvrigt
> glimrende uden at fylde særlig meget.

5V burde være for lidt hvis du bruger DC-ind stikket på bagpladen.
Indgangsspændingen sendes igennem en diode (-0,7V) og en 5V
spændingsregulator (ca -0,5V), så du burde faktisk anskaffe dig en 7,5V
eller 9V strømforsyning.

Hvis du har en reguleret 5V forsyning kan den også tilsluttes en header
på printet (der "kører udenom" spændingsregulatoren).

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen