Re: XDM

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 29 Aug 2002 - 16:17:53 CEST

Date: Thu, 29 Aug 2002 16:17:53 +0200
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: XDM

On Thu, 29 Aug 2002 13:43:56 -0000
"Torben Sørensen" <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Jeg har fået KDE3 op at køre, og vil nu gerne have X til automatisk at
> starte. Jeg har prøvet at starte XDM fra propmten og logge ind... men
> jeg får bare XDM billedet igen... jeg kommer aldrig videre.
>
> Jeg kan starte X med startx... hvorfor kan jeg ikke logge ind i XDM??
.xsession-errors er stedet du bør checke

Her står der som regel hvorfor du ikke kan logge ind,
"window manager XXXXX not found" etc.

Jeg kan ikke huske om det er filen .xsession eller .Xclients du bør
bruge
men min indeholder:
/usr/X11R6/bin/xsetroot -solid grey &
/usr/X11R6/bin/xclock -digital -geometry -0-0 &
/usr/X11R6/bin/xterm &
/usr/local/bin/flwm

og jeg tror du skal have execute på .xsession/.Xclients filen.

> Hvad findes der ellers tilsvarende XDM??
GDM, KDM er baseret på XDM så der vil være samme problem. Jeg kan godt
lide
at bruge OpenBSD's - hvor man har et XDM layout med et billede i.

Tidligere har jeg brugt en gennemsigtig XDM med billederne der findes i
underkatalogerne http://www.kramse.dk/pics/LoginTiffs/
(brugte dengang XV til at vise billedet i center, og slog
Login-prompt-teksten
fra med Xresources)

Mvh

Henrik