Re: Sikkerheds liste...

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Apr 2002 - 12:51:14 CEST

Date: Wed, 24 Apr 2002 12:51:14 +0200
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Sikkerheds liste...

On Tue, 23 Apr 2002 13:08:53 +0200
"Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg syntes at jeg angang så nogen reklamere for nogle danske lister med sikkerhed...
> Nogen der har et link ?
>

> mvh
>
> Kristian

Hej

Jeg er initiativtager til Sikkerhedsforum.dk (og har netop registreret
itsikkerhedsforum.dk fordi en anden forening har skiftet navn til
"Dansk IT-Sikkerhedsforum, se www.disif.dk *suk* hvad skal man gøre - de
gider ikke engang svare på en henvendelse om hvorfor de valgte netop det
navn)

Formålet med Sikkerhedsforum.dk er at lave et fælles forum, primært for
professionelle indenfor IT sikkerhed i DK - på tværs af firmaer.

Det startede med Carsten og mig da vi sad i VIGILANTe, og mente at der burde
gøres noget for oplysning af politikere, fælles udveksling af ideer/løsninger,
platformsuafhængigt osv.

Det vil sige et forum hvor man kan meningsudveksle om sikkerhed med andre i DK
- skabe sig et netværk.
Det er både meningen at vi skal påvirke politikere til at undgå de tåbeligheder
som DMCA, "alle logs skal gemmes et år"-love og lignene,
men samtidig også rettet mod administratorer, så de kender lidt til de
hackerværktøjer der bruges - og kan lære at portscanne deres egne maskiner.

Jeg er også på SSLUG-sikkerhed og det er fint, for der kan man tale om iptables
eller hvad månedens firewall til Linux hedder :), BSD-DK er nok stedet til
ipfilter og ipfw, mens dk.edb.sikkerhed desværre ofte overstrømmes med "min
ZoneAlarm siger dyt, hvad skal jeg gøre"

Desværre har vores "projekt" lidt under manglende tid fra flere sider, men det
skifter snart (efter 2. maj er jeg ovre en større "forhindring")!

Status er at mailinglisten har lidt under 100 medlemmer, men der bliver
sjældent postet og de fleste kan sikkert ikke huske at de meldte sig på ...

Du er velkommen til at poste, hot links, historier eller lign.
- har det med sikkerhed at gøre er jeg interesseret :)

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Henrik Lund Kramshøj, hlk@{sikkerhedsforum|kramse|inet6}.dk, lund@diku.dk