=?iso-8859-1?Q?IDE_Rid_p=E5_Asus_KV7-133_bundkort?

From: Simon Kristensen (none@simon--tahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Apr 2002 - 12:00:51 CEST

Date: Fri, 19 Apr 2002 12:00:51 +0200
From: Simon Kristensen <none@simon--tahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: =?iso-8859-1?Q?IDE_Rid_p=E5_Asus_KV7-133_bundkort?

Hejsa

Jeg har lidt problemmer med noget IDE Raid under FreeBSD 4.3
Når jeg har installeret freeBSD, køre alt fint - men hvis jeg så slukker for
maskinen og piller den ene HDD af, skulle den jo bare køre videre
på den anden disk. Den boot også op - men inden den er færdig kommer
der en fejl med at den ikke kan mount / . Også sidder man bare fast jeg har
også prøvet
at skrive mount ufs:/dev/ <-- også navnet men det virker heller ikke.

En anden ting jeg har lagt mærke til, er under instalationen, når jeg skal
ind og lave partioner er det ligesom
den finder 3 HDD (hvor under installationen af fx. win2k finde den kun 1 som
det skal.) mener de 3 partioner den
finder hedder : (Kan ikke huske det præcis men 6,4,0 er helt sikker rigtige
:-) )
[ ] Ad6af
[ ] Ad4af
[ ] Ad0af

Ved ikke om det kan bruges til noget...

Hvad for en skal man installere den på, hvis man laver partioner på den alle
3, skriver den man har 3 * 40 Gb, hvilket
jeg ikke helt kan forstå da der kun sidder 2*40 Gb i... kan det være noget
med driver problem ?

Er der nogle som har en ideé om hvad problemmet kan være ? evt. hvordan man
kan løse dette ?

(ja jeg ved det : køb Scsi Raid :-) men det koster jo... )

M.v.H
Simon Kristensen