Re: Det er ikke kriminelt at hacke i Argentina..

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Apr 2002 - 16:54:17 CEST

Date: Wed, 17 Apr 2002 11:54:17 -0300
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Kristian Rask <none@krask--net4you.dk.lh.bsd-dk.dk>, bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Det er ikke kriminelt at hacke i Argentina..

On Tue, Apr 16, 2002 at 04:44:07PM +0200, Kristian Rask wrote:
> Det er ikke kriminelt at hacke i Argentina..
> Deres højeste ret har lige frikendt en gruppe hackere der hackede højesterets egne webservere.....

Hoejesteret er lidt underlige hernede. Og ofte bliver der tegnet et
ret ensidet billede af retssager, saa du kender typisk ikke alle detal-
jerne. For tiden goer hoejesteret godt nok alt for ikke at blive smidt
paa porten. Jeg ved ikke om det er sandt hvad du/artiklen siger,
men.....

> Nogen der ved om man kan finde en komplet liste over ip addresser fra argentina, så man kan
> skrive noget i stil med "deny all from ${ArgentinaNw} to any via any" ?

... jeg kan sende dig en liste (se sidst i min mail) over de ruter vi
modtager via den mest brugte NAP i Argentina. Den har naesten alle
nationale netvaerk. Godt nok misbruger nogen den til ogsaa at sende
international traffic hvis deres netvaerk ogsaa har soesternetvaerk
(med samme AS#) i andre lande.

Vi modtager p.t. 1346 ruter, saa jeg vil ikke sende dem til denne liste.

cabase-nap1>sh ip bgp s
Neighbor V AS MsgRcvd MsgSent TblVer InQ OutQ Up/Down State/PfxRcd
172.16.20.1 4 11058 99692 63630 75016 0 0 6w2d 1346

ARIN har proevet at allokere til sydamerika fra 200.0.0.0/8 men der
er ogsaa mange andre blokke.

Hvis nogen vil have en liste, saa send mig en mail en mail paa
rlegene@optiglobe.com.ar - der er lidt hurtigere svartid.