Diskussionen på sikkerhedsforum.dk er åben

From: Henrik Lund Kramshøj (none@lund--diku.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 26 Sep 2001 - 12:32:27 CEST

Date: Wed, 26 Sep 2001 12:32:27 +0200
From: Henrik Lund Kramshøj <none@lund--diku.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: sik-annnounce <none@sik-announce--sikkerhedsforum.dk.lh.bsd-dk.dk>, sik-forum@diku.dk
Subject: Diskussionen på sikkerhedsforum.dk er  åben

Hejsa Allesammen

1234567890123456789012345678901234567890123456789012345678901234567890
Vi nærmer os nu 10 medlemmer på listerne, nogle har kun meldt sig til
den ene liste ?

Nu skal vi have startet diskussionerne!

sik-announce@sikkerhedsforum.dk er til annonceringer og vil nok blive
modereret hvis misbrugt

sik-forum er til generel diskussion indenfor foreningens område/emner

Men det er jo ikke fastlagt hvad foreningen egentlig handler om ?!

Vi skal snart have opdateret websitet, og jeg har allerede et
par ændringer:
1) Brugen af udtrykket hacker, og hackerværktøjer
Der har været en vis modvilje mod brugen af hacker om dem der bryder ind
i andres systemer. Jeg har brugt termen fordi jeg har haft journalister
og
ikke IT kyndige i tankerne - min fejl.

Jeg foreslår at vi bruger, ondsindet hacker til at beskrive dem der med
ond vilje forsøger at trænge ind osv.
Til gengæld vil jeg fortsat kalde det for hackerværktøjer, da værktøjer
ikke kan kategoriseres som værende onde eller ej, og da værktæjer som
netværkssniffere osv. i udstrakt grad vil blive brugt af hackere.
for en god beskrivelse af termen hacker vil jeg henvise til
http://a.area51.dk/hacker

2) Målgruppen for foreningen
Jeg ser den primære målgruppe som værende professionelle IT folk
indenfor
eller relateret til sikkerhed på Internettet. Typisk
sikkerhedskonsulenter
der laver penetration testing, ISP administratorer, CERT-like,
CSIRT-like
osv. - dem der bør kunne forstå 1) ;-)
Den sekundære målgruppe er for mig:
Journalister, politikere og andre interesserede.
Jeg håber vi kan få diskussioner på højt niveau, og derved være med til
at
højne niveauet for diskussion af IT sikkerhed i DK.

Derudover håber jeg at vi kan skabe et netværk professionelt og
personligt
som kan være med til samtidig at gøre noget VED IT sikkerheden.
(Alternativet er som jeg ser det panik reaktioner, knee-jerk, der aldrig
har
skabt grundlag for de bedste love ...)

Mvh
Henrik Lund Kramshøj