RE: System monitoring

From: Jeppe Liisberg (none@dsl49885--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 Sep 2001 - 14:54:56 CEST

From: "Jeppe Liisberg" <none@dsl49885--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: System monitoring
Date: Tue, 25 Sep 2001 14:54:56 +0200

> Jeg har rigtig gode erfaringer med MRTG, men kan også varmt anbefale
> RRDTool, evt. med Cricket frontend (http://cricket.sourceforge.net)

Ok, her kommer så lige et par spørgsmål :-)

Jeg har følgende setup:

indernet

ydre ip
c677 (cbos 2.4.3)
10.0.0.1

10.0.0.2
freeBSD box (firewall DNS og mail) - natter ftp og http til 192.168.20.2
192.168.20.1

switch --- 192.168.20.2 freeBSD box (http og ftp)

øvrige maskiner (192.168.20.0/24)

kan jeg køre MRTG eller cricket på min http box og nå routeren (har ikke
fundet noget info, så jeg har ikke rigtigt nogen ide)?

Kan cricket bruges til min c677 eller er det mere til større environments?

Kan jeg sætte cricket eller MRTG til at "holde øje med" min
firewall/DNS/mail-host også (cpu, workload m.m)?

Er der nogen der kender et sted hvor jeg kan se output fra cricket/rrdtool?

hints, links, ideer, råd og/eller detaljeret vejledning er velkommen ;-))

- Jeppe