Re: Systm monitoring

From: Bo Rising (none@vrou--c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Sep 2001 - 11:34:52 CEST

From: "Bo Rising" <none@vrou--c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Systm monitoring
Date: Tue, 18 Sep 2001 11:34:52 +0200

> Hej igenigenigen ;-))

Hejsa ;)

> 2. Noget til at holde øje med sikkerheden på mine bokse...
> Kigger her på snort (www.snort.org) men vil ligeledes gerne høre om
> erfaringer og/eller anbefalinger...

 Jeg har arbejdet en del med snort, på min firewall derhjemme,
så jeg kan da godt svare på nogle af dine spørgsmål.
 Installeringsmæssigt, er det ikke noget problem, men jeg synes
helt bestemt at du skal installere version 1.8, da 1.7 var lidt
mærkelig ;)

 Det skal lige siges at jeg har den installeret på OBSD, men
du kan da spørge mig, og så vil jeg da prøve at hjælpe dig ..

 Jeg prøver også at få snort til at logge til min mysql
server, men dette har jeg godt nok ikke været ret heldig med ..
men det var nok pga. mig selv ;)

mvh
bo