Dagens grin...

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--freebsd.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 21 Sep 2001 - 18:26:19 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Dagens grin...
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--freebsd.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 21 Sep 2001 18:26:19 +0200

Jeg ved ikke om i har opdaget det, men der er kommet en bog
hvor den danske IT-ret forsøges behandlet:

        www.it-retten.dk

Jeg har fået mig et godt grin over følgende:

> Dataskærmen
>
> Det mest udbredte medium for læsning af information fra computere
> er dataskærmen. Det er denne komponent, der anvendes, når man surfer
> på www, forsøger at sætte sig ind i, hvorfor den avancerede kopimaskine
> ikke vil hæfte kopierne, eller læser en SMS-besked fra en mobiltelefon.
> Der findes to forskellige typer af skærme til skrivebordsbrug ("desk
> top").
>
> - billedrør
>
> Billedrørs-skærmens princip der kendes fra TV. Skærmen fungerer
> [...]

Der er lang vej før fremskridtet går for vidt.
                -- Poul Henningsen

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956