RE: Mac OS og fildeling med freebsd

From: Piet Seiden (none@piet--seiden.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Sep 2001 - 20:31:31 CEST

Date: Tue, 18 Sep 2001 20:31:31 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Piet Seiden <none@piet--seiden.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Mac OS og fildeling med freebsd

Jeg har haft netatalk kørende under FreeBSD 4.2 i et års tid og det går
fint mod Mac OS 7-9, men absolut ikke mod OS X, hvor der stort set ikke er
nogen på netatalk-listen, der kan få det til at virke. Stabiliteten er OK,
i al fald under mit beherskede brug.
Piet.

>Stabilitet - yep. Det kører bare. Der er egentlig ikke så meget at sige.
>
>Jeg har endda set 10 grafikere kaste mega psd filer rundt i et ikke switchet
>netværk mellem en bsd boks med netatalk og deres macs og de fik efter deres
>eget udsagn væsentlig bedre perf. end da de havde en mac "server". Og boksen
>bare kører og kører...de oplever ganske enkelt ikke nedetid.
>
>Protokollen har ligesom samba, det har forpulede med at alle maskiner skal
>sige goddag til alle maskiner: davs, du, jeg hedder bla bla og kan tilbyde
>x,y,z services og bor i det og det net.

> [...]

Piet Seiden, Frederik IIs Vej 4, 3400 Hillerød
Tlf: 4824 5444 E-mail: piet@seiden.dk