Re: [FreeBSD] sysctl.conf

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Sep 2001 - 18:02:39 CEST

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: [FreeBSD] sysctl.conf
Date: Tue, 18 Sep 2001 18:02:39 +0200

On Monday 17 September 2001 23:57, you wrote:

> Mærkelig, det virker fint her. Hvad skriver den hvis du kører
> 'sh /etc/rc.sysctl' som root?

Jeg havde en hw.ata.atapi_dma=1 indsat inden vfs.usermount=1. Og så kunne jeg
se i console at jeg fik en fejl. Noget med at hw.ata.atapi_dma var read only?
Bytter jeg så rundt på de 2 er der så ikke længere nogen problemer.
Umiddelbart ikke noget jeg fatter.

> Jeg tror det bliver logget, men det vil stå under boot.

Hmm, tja, jeg kan itihvertifald ikke finde den i nogen logfil. Kan kun se den
"live" på console! ;)

Bjarne