[newbie] putty og freebsd 4.3

From: Danni Finne (none@danni--finne.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 07 Sep 2001 - 11:18:41 CEST

From: "Danni Finne" <none@danni--finne.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: [newbie] putty og freebsd 4.3
Date: Fri, 7 Sep 2001 11:18:41 +0200

Hejsa...

Jeg har lidt vanskeligheder med at finde ud af, hvordan jeg får mine taster til at opføre sig "normalt", når jeg ssh'er til min freebsd 4.3 med putty...

Det drejer sig om delete-, home- og end-tasten... Når jeg benytter tasterne kommer der bare en ~ (tilte).... Hvordan får jeg korrekte definitioner for disse taster? De danske bogstaver virker heller ikke.

I sysinstall har jeg valgt Danish CP865 som keymap, IBM 865 som console font og None som screen map.

Måske er det i putty der skal laves noget om? Jeg syntes at have prøvet samtlige indstillinger for Terminal og Keyboard, men ingen ser ud til at gøre hvad jeg vil have det til.

Jeg har også været nogle ture rundt på google, men kan ikke finde svar der.

For at have det helt på det rene - her er hvad jeg gerne ville have tasterne til:

delete: Slet fremad
home: hop til starten af linien
end: hop til slutningen af linien

På forhånd mange tak :)