Re: Min egen server

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Sep 2001 - 08:46:51 CEST

Date: Tue, 4 Sep 2001 08:46:51 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Min egen server
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej Morten.

> Jeg skal kun bruge apache, php, mysql, smtp,
> pop3/imap. Hvordan er FreeBSD
> under installationen? - jeg kan huske at RedHat gav
> mig 200+ programmer jeg
> ikke havde brug for.

Du kan sagtens lave en minimum-installation, som kun
giver dig OS samt diverse programmer som netstat, ping
etc., og så benytte ports-samlingen
(/usr/ports-biblioteket) til at lægge php, mysql,
apache på.

Ports-samlingen er så genial, at den automatisk
detekterer om alle programmer og filer er tilstede, er
de ikke det, vil den hente disse for dig, og
installere dem. Husk at lave en cvs-update + en 'make
world'. Dette giver dig de seneste
sikkerhedsopdateringer/bug-fixes/forbedringer som
findes til den *BSD-version du skal benytte dig af.
Dernæst skal du rekompilére din kerne mens du er i
single-user-mode. Ellers kan du risikere at din
maskine ikke vil starte igen.

I filen /etc/make.conf skal du ændre i opsætningen så
du har en linie som svarer til dette:

CFLAGS= -O2 -pipe -march=i686
COPTFLAGS= -O2 -pipe -march=i686

Dette er direktiver som beder c-kompileren om at
optimere for denne arkitektur.

Hver gang du så komilerer f.eks. et program i
ports-samlingen, vil den (oftest) bruge dette
direktiv.

> Med venlig hilsen
>
> Morten

I lige måde.

Hold styr på vennerne, familien eller studiegruppen
med Yahoo! Grupper. Du finder dem på www.yahoo.dk/grupper
Yahoo! Grupper - et sjovt og praktisk forum for interessefællesskaber.