Min egen server

From: Morten Winther (none@morten.winther--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Sep 2001 - 21:34:00 CEST

From: "Morten Winther" <none@morten.winther--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Min egen server
Date: Mon, 3 Sep 2001 21:34:00 +0200

Hej

Jeg overvejen efterhånden at opsige alle mine konti hos diverse webhoteller,
og så selv sætte en server op da ServerCamp aftaler efterhånden er til at
betale.

Valg af OS er naturligvis det første der skal på plads. Nu har jeg altid
været glad for Dell, så jeg har fået et godt øje til deres PowerEdgeT 2550
rack server, men Dell ved intet om FreeBSD, da de åbenbart kun har aftaler
med RedHat. Jeg synes dog at have læst at maskinens raidsystem Integrated
(PERC 3/Di) skulle virke med versioner af FreeBSD efter 4.3? Nogen der kan
bekræfte det?

Som newbie kan dette projekt dog virker lidt stort og jeg har derfor lige et
par spørgsmål:

Hvordan ved jeg at en disk er stået af og skal udskiftes? Et raid-system med
2 diske er vel ok til at sikre en god oppetid?

Jeg skal kun bruge apache, php, mysql, smtp, pop3/imap. Hvordan er FreeBSD
under installationen? - jeg kan huske at RedHat gav mig 200+ programmer jeg
ikke havde brug for.

Findes der evt. en version af FreeBSD der kun indeholder omtrent det jeg
skal bruge?

Når jeg nu har brugt 100+ timer for at få alt til at spille, hvordan kan jeg
så lave en ghost af hele disken, således jeg ikke skal starte fra skratch?

Er der nogen install-parties eller hvad det hedder hvor man som newbie kan
lære af jer gamle i faget?

Hvis det hele brænder på er der så nogen muligheder for kommerciel support?

Med venlig hilsen

Morten - En freebsd newbie der skal have meget hjælp i løbet af efteråret.