Re: Mount MacOS Filesystem

From: Hack Kampbjørn (none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 30 Oct 2001 - 18:57:07 CET

Date: Tue, 30 Oct 2001 18:57:07 +0100
From: Hack Kampbjørn <none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mount MacOS Filesystem

Tomas Norre wrote:

> Hejza..
>
> Jeg sidder med min OpenBSD 2.9. Jeg har en SCSI disk med MacOS Filsystem (
> er ikke helt sikker på om det er MacOS 6 ell. 7), men jeg kan ikke mounte
> den. Jeg kan ikke finde en metode der gør det muligt.
>
> En ms-dos disk kan jo som i alle nok ved mountes med
>
> mount -t msdos /dev/wd0a /mnt/disk0a
>
> Men hvordan kan det gøres til en macOS filsystem.. dataen må på ingen måde

Et MacOS filsystem hedder HFS.

> gå tabt da jeg skal have brændt dem ud.

Så husk at mounte drivet read-only !

> Hilsen
> Tomas

En hurtig søgning i misc@openbsd.org arkivet
http://marc.theaimsgroup.com/?l=openbsd-misc&w=2&r=1&s=mount+hfs&q=b
fortæller at OpenBSD 2.9 ikke understøtter HFS.

Prøv om hfsutils kan compileres under OpenBSD:
http://www.mars.org/home/rob/proj/hfs/
Eller nogle at de andre userland HFS programmer

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn