[Fwd: [ITPOLITIK] Teknologirådet: Open Source Software er ikkeslået igennem ]

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 25 Oct 2001 - 10:22:56 CEST

Date: Thu, 25 Oct 2001 10:22:56 +0200
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: [Fwd: [ITPOLITIK] Teknologirådet: Open Source  Software er ikkeslået igennem ]

Fra SSLUG's IT-politiske liste

Claus Soerensen wrote:

> En lille firsiders folder baseret på PLS RAMBØLLs rapport, som tidligere
> er blevet annonceret her (filen er en pdf-fil):
>
> http://www.tekno.dk/pdf/nummer161.pdf
>
> De herligste hilsner
> --
> Claus Sørensen Electromagnetic Systems Phone: +45 45 88 14 44
> Systemadministrator Ørsted * DTU Fax: +45 45 93 16 34
> cs@oersted.dtu.dk Ørsted Plads 348 Web: www.emi.dtu.dk
> +45 45 25 38 44 DK-2800 Lyngby, Denmark info-emi@oersted.dtu.dk

Det er sjovt at de danske undersøgelser viser at Open source kun bruges
i meget få virksomheder, når store udenlandske undersøgelser viser at
MANGE bruger det ...
Godt at det efterhånden kommer op til beslutningstagerne, især nu da de på TV
igår sagde at Windows XP krævede en PC der var "ny" - som i højst tre år gammel.

Jeg tror det er fordi ingen ved det bliver brugt mange steder. Jeg har
personligt introduceret OpenBSD systemer flere gange. Jeg tog blandt andet en
gammel udslidt PC og gav den nyt liv som den (for mig) vigtigste server til download
af AIX fixes fra IBM :-) .
Et andet eksempel var da vi skulle skifte til en central postserver (Aston tiden
med sammenlægning af mange selskaber). Der var nogle stykker der gerne stadig ville
modtage post til det gamle domæne, så vi lavede en lille-bitte OpenBSD med forward
hist og her - nemt, hurtigt og billigt.

--
Mvh
Henrik Lund Kramshøj