RE: Liv på listen - bud på en filserver

From: Hansen,Ole OHA (none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Oct 2001 - 17:10:58 CEST

From: "Hansen,Ole OHA" <none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Liv på listen - bud på en filserver
Date: Wed, 24 Oct 2001 17:10:58 +0200

> Vi bruger det her i produktion, i RAID-1 (mirroring).
> Har oplevet
> flere disk crash hvor Vinum volumen var oppe at køre 10 minutter
> efter.

Understøtter vinum RAID-1 direkte? Jeg har lavet en løsning med Linux, hvor
det kører på et software raid-device, da LVM til Linux ikke understøtter
RAID1 (men det undersøtter RAID0)

> Jeg har ikke prøvet RAID-5 udover testmiljø -- der er rygter
> om korruption på filsystem...

Ohh.. Ikke godt! ;)

> No need.

Nej? Hvorfor ikke?

> man growfs -- ikke live -- skam være unmounted.

Det kan reiserfs til Linux... (Og man kan på HP-UX, hvis man smider en masse
tusind kroner :) )

--
Ole Hansen