Re: root logon med putty?

From: Søren Vrist (none@news--vrist.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Oct 2001 - 22:10:18 CEST

From: Søren Vrist <none@news--vrist.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: root logon med putty?
Date: Tue, 16 Oct 2001 22:10:18 +0200

>Jeg går ud fra at jeg nu skal give wheel rettigheder til su eller lave
>en ny gruppe med su rettigheder og tilføje min bruger denne, men hvordan
>gør jeg det?
Jeg har i min beskedne tid som FreeBSD'er næsten kun brugt adduser, og
når man der opretter en bruger bliver man spurgt om noget med invite
this user to other groups..
Og det er så der man skal skrive wheel for at få lov til at su'e fra
brugeren.
Jeg kan se at det svar gør at brugernavnet kommer på efter et komma i
/etc/group filen
f.eks
wheel:*:0:root,sv1,sv4

__
mvh / Regards
Søren Vrist
spam@vrist.dk
"Have pill and shrink, just don't show us how you sweat" - Kashmir