Re: root logon med putty?

From: Jens Schødt (none@nice--email.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Oct 2001 - 22:11:07 CEST

From: Jens Schødt <none@nice--email.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: root logon med putty?
Date: Tue, 16 Oct 2001 22:11:07 +0200

Jeg er med på at jeg ikke skal logge ind som root. Det må være noget
sikkerhedsmæssigt?
Men problemet er nu at den bruger jeg logger ind som ikke har
rettigheder til su:

$ su
su: you are not in the correct group (wheel) to su root.
$

Jeg går ud fra at jeg nu skal give wheel rettigheder til su eller lave
en ny gruppe med su rettigheder og tilføje min bruger denne, men hvordan
gør jeg det?

Jeg har prøvet at finde noget på nettet, og det eneste jeg kunne finde
var at man kan gøre nogle ting med pw. Men hvis det er denne kommando
jeg skal bruge, ved i så hvor jeg kan finde noget mere dokumentation om
eks. pw og styring af brugere og rettigheder etc.?

Mvh

Jens