Re: root logon med putty?

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Oct 2001 - 21:52:41 CEST

Date: Mon, 15 Oct 2001 21:52:41 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: root logon med putty?

On Mon, Oct 15, 2001 at 10:00:36PM +0200, Jens Schødt wrote:
> Hej alle!
>
> Jeg har lige fået installeret freeBSD og det hele gik helt uden nogen
> problemer. Og så endda på en gammel P100. Hurrah!
>
> Jeg har dog et problem med at logge på som root fra en anden computer
> via putty og ssh.
> Jeg kan sagtens logge på som en bruger, men ikke som root??
>
> login as: root
> Sent username "root"
> root@10.0.0.2's password:
> Access denied
> root@10.0.0.2's password:

Root login's er pr. default disablet i /etc/ssh/sshd_config

Generelt skal du ikke logge ind som root, log istedet ind som en
anden bruger, og skift bruger med su kommandoen, men hvis du
absolut vil, så ret ovenstående fil, og kør

kill -1 `cat /var/run/sshd.pid`

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.