RE: net-snmp og cricket

From: Jeppe Liisberg (none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 Oct 2001 - 11:41:41 CEST

From: "Jeppe Liisberg" <none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: net-snmp og cricket
Date: Fri, 5 Oct 2001 11:41:41 +0200

> From: owner-bsd-dk@bsd-dk.dk [mailto:owner-bsd-dk@bsd-dk.dk]On Behalf Of
> Bernino Lind
>
> 1. Inden vi kører ud af en tangent: skal du bruge SNMP til MRTG
> (ie. hvilken
> MIB struktur har du brug for...)?

> 2. Har du selv kompileret snmpd iøvrigt?

Jeg jeg har kompileret snmpd fra ports (hele net-snmp pakken)
med --with-mib-modules='minhost' efter at have fundet lidt hjælp på
http://www.afn.org/~jam/software/cricket/
Det har jeg gjort på begge mine boxe, men det er altså kun på den ene den
brokker sig.
Jeg har siden installeret mrtg også (jeg vil jo lære det hele ;-) og det
virker fint, men lige så snart jeg kører collector fra cricket, dør snmpd...
meget mystisk. Og det virker som sagt problemfrit på den anden boks.
Jeg kan godt spørge til snmpd med snmpget osv.
Jeg kan nævne at mrtg laver stats på netkort, mens cricket laver stats på
cpu, mem, disk og brugere...

> icmpstat til noget som helst...så det hele kan koges ned til at kompilere
et
> api lag med ind i en dæmon man alligevel ikke skal bruge til noget...men
> sådan er verden så ond og grufuld.
>
> Hvis 2. - Var det via ports? Ellers prøv da at gå til ports samlingen og
> make && make install i snmp. Det vil virke, er jeg sikker på.

Kan man "snyde" den når man kompilere den? (eg.
#./configure --without-icmpstat :-)