RE: Er vi OS X folk med i varmen :-)

From: Hansen,Ole OHA (none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 04 Oct 2001 - 13:33:15 CEST

From: "Hansen,Ole OHA" <none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Er vi OS X folk med i varmen :-)
Date: Thu, 4 Oct 2001 13:33:15 +0200

> Jeg er selvfølgelig nysgerrig. Er der nogen af de rigtige BSD
> hajer her
> der har valgt at banke en Cube eller G4 på bordet og bruge OS X, og
> holder den ... sådan set fra et BSD synspunkt ... o.s.v. o.s.v.

Nu er jeg godt nok ikke ligefrem nogen BSD-haj, menøhh... Set med mine øjne,
har Apple begået noget nært et perfekt OS. Måske ikke perfekt i den måde,
det er bygget op på (jeg kender ikke alverden til "indmaden" i OS'et) men
mere fordi, Apple har en god opbakning fra mange store software-firmaer
samtidig med, der er unix i bunden. Dette betyder, man kan køre alt fra vi
til word og fra mail til eudora!

Desværre så koster Apple's hardware størstedelen af en arm - iMac'en er den
eneste der, for mig, er prismæssigt interessant - men den 15" skærm er for
latterlig. (Og så synes jeg, der er morsomt mac-folk hele tiden snakker i
farver :) ) Hvis pengene ikke betød noget (hvilket de gør, da jeg er fattig
som en kirkerotte) så stod der Mac på indkøbssedlen næste gang! (Stik mig en
tiBook med alt, alt for meget RAM)

> Eller er det ikke sådan helt rigtigt BSD når der også er en fuldblods
> grafisk grænseflade, og terminalen ikke er nødvendig til det daglige
> arbejde.

Jeg er sikker på, der er mange BSD'ere der bruger enten Gnome, KDE eller
anden form for "popsmart" window manager!

--
Ole Hansen