Re: Så er der pakker til jul

From: Morten Liebach (none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Nov 2001 - 23:56:06 CET

Date: Mon, 26 Nov 2001 23:56:06 +0100
From: Morten Liebach <none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Så er der pakker til jul

On 26, Nov, 2001 at 11:18:18PM +0100, Morten Winther wrote:
> Jeg synes 'pakke' systemet til FreeBSD er utrolig nemt, men kan det blive
> endnu nemmere?

Ports? Det er bare langsommere men med flere frihedsgrader.

Debians apt-get system er også OK, men der er bare så mange andre fejl
(den forkerte kernel, licens og den slags bagateller)! ;-)

> Der står jo ofte en liste af pakker der er krævet, og dem har jeg indtil nu
> bare tilføjet en af gangen, og det er jo også til at overkomme når der ikke
> er så mange - men hvad med dem hvor der er en mega liste?

Installer direkte fra ftp,
'pkg_add ftp://en.ftp.dk/adresse/pakke-123.tgz', så kommer dependencies
automagisk med, det kan ikke være nemmere.

Jeg ved man kan det på OpenBSD, jeg ville undre mig hvis det ikke også
kan lade sig gøre på FreeBSD.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--