Re: Så_er_der_pakker_til_jul

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Nov 2001 - 08:20:34 CET

Date: Tue, 27 Nov 2001 08:20:34 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Så_er_der_pakker_til_jul
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Jeg er lidt usikker på, om jeg har forstået dig
rigtigt.

> Der står jo ofte en liste af pakker der er krævet,
> og dem har jeg indtil nu
> bare tilføjet en af gangen, og det er jo også til at
> overkomme når der ikke
> er så mange - men hvad med dem hvor der er en mega
> liste?

Når du installerer en pakke fra ports-samlingen,
afdækker den under 'make'-proceduren, hvad den har, og
hvad den ikke har. Mangler den f.eks. bzip2 til at
pakke bz2-komprimeret filer ud med, så tager den en
lille smuttur (sætter en sub-make igang af
bzip2-pakken). Her starter den påny en tjek af,
hvilket pakker som bzip2 er afhængig af, og finder den
en pakke som mangler så starter den ... osv. osv. Når
en gren afsluttes, hopper den gradvis tilbage, og
ender til slut ved den oprindelige installation.

Selv om det godt kan tage et stykke tid at kompilere
en pakke, kan den alligevel godt svare sig. Jeg fik
f.eks., på selvsamme mail-liste, et hint til at
kompilere X 4 fra bunden af, istedet for at installere
fra den pre-kompilerede pakke. Dette øgede i mit
tilfælde hastigheden på X.

Hilsen

Er du sikker på internettet?
Læs om sikker chat, virus og netetikette på:
www.yahoo.dk/sikkerchat