Kdm problem?

From: Karl Krukow (none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Nov 2001 - 14:52:13 CET

From: Karl Krukow <none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Kdm problem?
Date: Mon, 26 Nov 2001 14:52:13 +0100

Jeg har et problem med kdm (eller måske kde?)

Jeg bruger kdm til at logge ind, men oplever en mærkelig fejl, som kun
opstår de første 2-5 gange jeg forsøger at logge ind. Der efter virker det
som det skal. Problemet er at når jeg logger ind, og startkde begynder, er
det første den gør at "setting up interprocess-communication", men dette
går galt og jeg får en fejl hvor jeg bliver bedt om "make sure the program
dcopserver is running".

Prøver jeg at logge ind et par gange virker det pludseligt. Jeg har prøvet
at starte "dcopserver" manuelt fra console, men den siger at der skal være
et display sat.

mvh.
- Karl