Re: Opdatering af systemet.

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Nov 2001 - 11:56:29 CET

Date: Fri, 23 Nov 2001 11:56:29 +0100
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Opdatering af systemet.

On Fri, Nov 23, 2001 at 11:30:41AM +0100, Morten Vinding Nielsen wrote:

> Problemet er at mange af programmerne har en del dependecis som du også skal
> tage hensyn til en måde at gøre det på er at bruge portupgrade fra
> portstræet: /usr/ports/sysutils/portupgrade
>
> portupgrade bruges således:
>
> cd /usr/ports/shells/bash2
> portupgrade bash-2.03
>
> MEN jeg er IKKE sikker på at portupgrade tager hensyn til alle dependecis i
> alle situationer...
>
> Er der nogen der ved lidt mere om det her?

jeg har haft held med følgende:

portupgrade -Rrf, som beskrevet i man siderne:

     o Since portupgrade allows you to upgrade installed packages without
         rebuilding and reinstalling dependents, sometimes an upgraded package
         may cause binary incompatibility. To cope with the situation, use
         the -f, -r and -R options as necessary.

Dog hvis man holder sig fra Gnome libs og andet (bruger bla. Galeon som
browser), så skulle man kunne slippe afsted med en

portupgrade -Rrf *

Og efter en masse tid er alle programmerne opdateret, hvis man vil have
lidt mere styr over det kan man køre med de samme flag på de enkelte
programmer.

/Hemster